Obchodní podmínky
- Společnost stockx a.s., IČ: 07781156 se sídlem Lublaňská 267/12, Vinohrady, 120 00 Praha 2 (dále jen „Správce“) je autorem a provozovatelem internetového portálu XDIGR (dále jen „Portál“) v jehož rámci nabízí zákazníkům (dále jen „Zákazník“) možnost účasti na spekulačních obchodních příležitostech. Tyto Obchodní podmínky (dále jen „OP“), Podmínky užití elektronické peněženky a Reklamační řád tvoří Rámcovou smlouvu mezi Správcem a Zákazníkem, která stanovuje pravidla pro spolupráci mezi Správcem a Zákazníkem.
- Provedením registrace na Portálu XDIGR Zákazník podává závaznou nabídku na uzavření Rámcové smlouvy se Správcem. Při registraci je Zákazník je povinen poskytnout Správci nezbytné údaje, konkrétně jméno, příjmení, datum narození a bydliště fyzické osoby, resp. název, IČ a sídlo právnické osoby a údaje o fyzické osobě, která za právnickou osobu jedná. Zákazník je při registraci povinen poskytnout Správci sken dokladu totožnosti - občanského průkazu nebo pasu a řidičského průkazu. Zákazník je při registraci povinen Správci poskytnout potvrzení o existenci bankovního účtu u kterékoliv banky mající oprávnění poskytovat své služby v České republice, nebo u Revolut Bank, a to buď formou provedení ověřovací platby, poskytnutí výpisu z účtu nebo poskytnutí potvrzení o vedení účtu. Zákazník je při registraci povinen poskytnout Správci uživatelské telefonní číslo mobilního telefonu a uživatelskou e-mailovou adresu, jejichž prostřednictvím mohou být ověřovány některé transakce a jejichž prostřednictvím může Správce se Zákazníkem komunikovat. Registrací Zákazník zároveň akceptuje tyto OP, Podmínky užití elektronické peněženky a Reklamační řád. Zákazníkem si při registraci zvolí vlastní přihlašovací jména a heslo.
- Zákazník prohlašuje, že veškeré údaje, které poskytl při registraci, jsou pravdivé, úplné a nezkreslené a že nezamlčuje ani nezatajuje informace důležité pro řádné plnění smlouvy. Zákazník je povinen při registraci potvrdit, že on ani členové jeho statutárních orgánů (v případě právnické osoby) nejsou politicky exponovanými osobami ani osobami, vůči nimž jsou uplatňovány mezinárodní sankce, a že finanční prostředky určené k realizaci smlouvy nepochází z trestné činnosti. Pokud by v průběhu plnění této smlouvy došlo ke změně kterékoliv z těchto skutečností, je o tom Zákazník povinen Správce neprodleně informovat. Pokud by se ukázalo, že Zákazník o kterékoliv z těchto skutečností Správci neuvedl pravdu, a v případě neoznámení o změně kterékoliv z těchto okolností ze strany Zákazníka, je Správce oprávněn Zákazníkovi zablokovat přístup do Portálu a odstoupit od smlouvy.
- Takto podanou nabídku na uzavření Správce prověří z hlediska vyhovění účinným právním předpisům a v případě kladného závěru posouzení potvrdí Zákazníkovi její přijetí, a to v elektronické podobě. Smlouva nabývá účinnosti doručením tohoto potvrzení Zákazníkovi. Zákazníkovi vznikne přístup do klientské sekce bezprostředně po účinnosti smlouvy. Správce není povinen Zákazníkovu nabídku akceptovat a Zákazník nemá vůči Správci právní nárok na uzavření smlouvy.
- Správce nabízí na Portálu jednotlivé příležitosti k obchodování s různými aktivy (akcie, kryptoměny, jiné komodity) na různých trzích a platformách (dále jen „Slot“). Každý Slot je na Portálu vždy specifikován popisem obchodu (komodita, platforma), délkou trvání, datum spuštění, možným výnosem, indexem rizikovosti, celkovou výší částky, která je k realizaci Slotu Správcem požadována a informaci o tom, zda lze do Slotu vkládat i po jeho spuštění nebo nikoliv. Sloty (veškeré obchodní transakce s ním spojené včetně plateb a výplat) realizuje Správce prostřednictvím Provozovatele. Provozovatelem je na základě smlouvy se Správcem společnost XDIGR.cz s.r.o., IČ 17639158 se sídlem Kurzova 2222/16, Stodůlky, 155 00 Praha 5. Správce je oprávněn Provozovatele kdykoliv jednostranně vyměnit. Za činnost Provozovatele odpovídá Zákazníkovi Správce.
- Zákazník si na Portálu vybere konkrétní Slot, označí částku, kterou hodlá do Slotu vložit a svůj výběr potvrdí. Minimální částka činí 100,- Kč. Systémem Správce bude následně vygenerován příkaz k úhradě Zákazníkem zvolené částky. Částka se hradí v penězích, není-li u Slotu uvedeno jinak, a to na účet Provozovatele.
- Nebude-li v příkazu vygenerovaném dle předchozího článku uvedeno jinak, je částka splatná do 3 dnů od potvrzení výběru. Nebude-li částka Zákazníkem uhrazena ani do 14 dnů, je Správce oprávněn předmětnou transakci stornovat. V případě, že se jedná o Slot, do něhož nelze vkládat po jeho spuštění, budou neuhrazené objednávky Zákazníků stornovány automaticky ke dni spuštění Slotu; v případě Slotu, do něhož lze vkládat i po spuštění, budou neuhrazené objednávky stornovány ke dni ukončení Slotu a vyúčtovány jako nulové.
- Slot může být podmíněn naplněním zájmu o úhradu celé částky vyžadované pro realizaci Slotu. Tato částka a doba, do které musí být ze strany Zákazníků shromážděna, je vždy uvedena ve specifikaci Slotu. Správce se může rozhodnout, že bude Slot realizovat i v případě nenaplnění vyhlášeného limitu. Správce oznámí každému Zákazníkovi, který provedl úhradu dle čl. 6., zda ve stanovené lhůtě došlo či nedošlo ke shromáždění požadované částky a zda bude nebo nebude Slot realizován. Nebude-li Slot realizován, vrátí Správce každému ze Zákazníků jím uhrazenou částku, nedohodnou-li se jinak.
- Každý Slot bude Správcem vyhodnocen po uplynutí stanoveného času. Následně bude Správcem provedeno vyúčtování pro jednotlivé Zákazníky, které jim Správce uloží do jejich klientské sekce. Nebude-li se Zákazníkem dohodnuto jinak, vrátí Správce Zákazníkovi vklad případně snížený o ztrátu, kterou Slot vygeneroval, a vyplatí Zákazníkovi podíl na zisku, bude-li jej Slotem dosaženo, do jeho uživatelské peněženky zřízené Zákazníkem. Požádá-li o to Zákazník, vyplatí mu Správce Zákazníkem zvolenou část jeho uživatelské peněženky na bankovní účet Zákazníka uvedený jím při registraci.
- Je-li vysoce pravděpodobné, že Slot může přinést vysokou ztrátu, které lze zabránit či ji zmírnit ukončením obchodování, je Správce oprávněn rozhodnout o předčasném ukončení Slotu.
- Klientský účet je nepřevoditelný. Zákazník není oprávněn požadovat vrácení vkladu v průběhu obchodování v rámci Slotu.
- Komunikace a jednání smluvních stran při realizace smluvního vztahu bude vedena prostřednictvím e-mailů (e-mailová adresa Správce je uvedena na portálu, e-mailová adresa Zákazníka bude uvedena při registraci na portálu). Smlouva však může být měněna a ukončována pouze písemně. Zákazník bere na vědomí, že Správce si může pořizovat pro účely své evidence a kontroly záznamy veškeré e-mailové komunikace i komunikace prostřednictvím Portálu.
- Správce je oprávněn komunikovat a jednat vůči Zákazníkovi i tak, že příslušný dokument uloží do jeho klientského účtu na portálu. V takovém případě se dokument považuje za doručený 5. dnem ode dne uložení, bez ohledu na to, jestli se Zákazník do své sekce na portálu přihlásí nebo nikoliv. Správce neodpovídá Zákazníkovi za škodu vzniklou zneužitím přihlašovacích údajů Zákazníka do jeho sekce na portálu.
- Zákazník bere na vědomí, že ač Správce a obchodní partneři, s nimiž spolupracuje, vynakládají při realizaci Projektu a jednotlivých Slotů maximální profesionální úsilí, není Zákazníkovi garantován zisk ani návratnost částek jím vložených, neboť úspěšnost je závislá i na okolnostech, které Správce ani jeho obchodní partneři nemohou nijak ovlivnit. Zákazník bere na vědomí, že za nepříznivých okolností může dojít ke ztrátě i ve výši celé vložené částky. Správce proto neodpovídá Zákazníkovi za žádnou škodu případně mu vzniklou při plnění této smlouvy, ledaže by se jednalo škodu způsobenou Správcem úmyslně či jeho hrubou nedbalostí. Správce neodpovídá za ušlý zisk na straně Zákazníka za žádných okolností. Vůči Zákazníkům, kteří jsou spotřebiteli ve smyslu příslušných ustanovení Občanského zákoníku, se zřeknutí se nároku na náhradu škody uplatní pouze v rozsahu, v jakém to neodporuje § 1814 písm. a) OZ.
- Zákazník bere na vědomí, že je zakázáno zneužití přístupových údajů jakýmkoli způsobem, zejména je zakázáno užívání takovým způsobem, v jehož důsledku by mohlo dojít k získání neoprávněného přístupu na Portál nebo na jakýkoli server, počítač nebo databázi související s Portálem, nebo k ohrožení či poškození provozu, funkčnosti, kvality nebo integrity Portálu, nebo k získávání či shromažďování informací o ostatních zákaznících bez jejich souhlasu. Bude-li Správcem zjištěno porušení kteréhokoliv z těchto zákazů, je Správce oprávněn Zákazníkovi zablokovat přístup do Portálu a odstoupit od smlouvy.
- Informace, které si strany po dobu účinnosti smlouvy poskytnou, se považují za důvěrné a druhá smluvní strana není oprávněna tyto informace použít či využít jinak, než při plnění smluv týkajících se projektů, ledaže bude druhou smluvní stranou této mlčenlivosti zbavena. Každá smluvní strana zodpovídá za dodržení této povinnosti i za třetí osoby, kterým v souvislosti s plněním smlouvy důvěrné informace zpřístupní. Tato povinnost trvá i po ukončení účinnosti této smlouvy. Tato povinnost neplatí pro případ sporu mezi smluvními stranami řešeného soudem či jiným příslušným orgánem.
- Protože jsou splněny podmínky zákonnosti zpracování osobních údajů ve smyslu čl. 6 odst. 1. písm. b), c) Nařízení Evropského parlamentu a Rady EU č. 2016/679, není nezbytný souhlas Zákazníka ani členů jejich statutárního orgánu se zpracováním jeho osobních údajů. Informace o právech subjektů údajů vyplývajících pro ně z Nařízení jsou uveřejněny na webu www.xdigr.cz/gdpr.
- Správce je na základě příslušných právních předpisů, zejména zákona č. 253/2008 Sb. o některých opatřeních proti legalizaci výnosů z trestné činnosti a financování terorismu, povinen provádět identifikaci a kontrolu osob podléhajících identifikaci, plnit svou informační povinnost a pro tento účel získávat a zpracovávat údaje o osobách podléhajících identifikaci, jimiž je Zákazník a v případě Zákazníka – právnické osoby členové jeho orgánů a jeho skutečný majitel, jak jej definuje zákon. Za tím účelem je Správce oprávněn požadovat, a Zákazník povinen Správci poskytnout identifikační doklady těchto osob a další dokumenty a informace nutné k řádné identifikaci a kontrole tak, jak ji zákon požaduje, tedy zejména, nikoliv však výlučně dokumenty a informace týkající se zdroje peněžních prostředků Zákazníka. Dojde-li ze strany státních orgánů k blokaci účtů či aplikace Správce, k pozastavení činnosti Správce či k vyšetřování Správce, kvůli Zákazníkovi, který uvedl nepravdivé údaje, je Zákazník povinen Správci a všem ostatním Zákazníkům nahradit škodu, která jim tím bude způsobena, a to včetně nákladů na právní, účetní a další odborné služby.
- Zákazník je povinen Správci bezodkladně oznámit jakoukoliv změnu týkající se svých identifikačních údajů, stejně jako každou změnu týkající se skutečností, které mohou mít vliv na plnění Smlouvy. V případě nesplnění této povinnosti Zákazníkovi hrozí finanční ztráta, včetně možného obstavení účtu.
- Na Smlouvu se nepoužije § 558 odst. 2 Občanského zákoníku v rozsahu, v jakém stanoví, že obchodní zvyklost má přednost před ustanovením zákona, jež nemá donucující účinky, a dále tato ustanovení OZ: § 1740 odst. 3, § 1748, § 1765-1766, § 1793–1795, § 1799, § 1800, § 1899, § 1971, § 1987 odst. 2 a § 2050. Správce i Zákazník prohlašují, že se necítí být slabší smluvní stranou. Práva či pohledávky vzniklé z této smlouvy nesmí Zákazník postoupit bez předchozího písemného souhlasu Správce. Správce je oprávněn postoupit Smlouvu nebo její části, práva, povinnosti a pohledávky za Zákazníkem vzniklé z této Smlouvy na třetí osobu a Zákazník s tím výslovně souhlasí.
-
Smlouva může být ukončena
- písemnou dohodou smluvních stran ke dni stanovenému v takové dohodě;
- výpovědí kteroukoli smluvní stranou bez udání důvodu s 1měsíční výpovědní dobou, která začíná běžet prvním dnem měsíce následujícího po měsíci, v němž byla výpověď doručena druhé smluvní straně; nebo
- odstoupením od smlouvy v případech výslovně upravených v těchto OP a dále v případech stanovených Občanským zákoníkem nebo zvláštními právními předpisy.
- V ostatním řídí se vztahy smluvních stran obecně závaznými právními předpisy závaznými v České republice. Smluvní strany se dohodly, že spory smluvních stran vyplývající či související s touto smlouvou, které se nepodaří vyřešit smírně, bude projednávat a rozhodovat obecný soud Správce tak, jak je stanoven procesními předpisy České republiky. Zákazník, který je spotřebitelem ve smyslu příslušných ustanovení Občanského zákoníku, se může v případě sporu obrátit na Finančního arbitra, který je příslušným subjektem mimosoudního řešení spotřebitelských sporů na finančním trhu, internetová stránka tohoto pověřeného subjektu je www.finarbitr.cz.
- Správce je oprávněn tyto OP jednostranně změnit. Změnu oznámí Správce tak, že Zákazníkovi doručí změnu podmínek prostřednictvím jeho e-mailové adresy. Zákazník má právo změny odmítnout a smlouvu z tohoto důvodu vypovědět.
- Tyto obchodní podmínky jsou účinné ode dne 14.08.2024.